Building Social Business copertina

Building Social Business

The New Kind of Capitalism That Serves Humanity’s Most Pressing Needs

Anteprima

Ascolta ora gratuitamente con il tuo abbonamento Audible

Iscriviti ora
Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.
Ascolta senza limiti migliaia di audiolibri, podcast e serie originali
Disponibile su ogni dispositivo, anche senza connessione
9,99 € al mese, cancelli quando vuoi

Building Social Business

Di: Muhammad Yunus
Letto da: Ray Porter
Iscriviti ora

Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.

Acquista ora a 19,95 €

Acquista ora a 19,95 €

Conferma acquisto
Paga usando carta che finisce per
Confermando il tuo acquisto, accetti le Condizioni d'Uso di Audible e ci autorizzi ad addebitare il costo del servizio sul tuo metodo di pagamento preferito o su un altro metodo di pagamento nei nostri sistemi. Per favore, consulta la nostra Informativa sulla Privacy qua.
Annulla

A proposito di questo titolo

Muhammad Yunus, the practical visionary who pioneered microcredit and won the 2006 Nobel Peace Prize for his world-changing efforts, here develops his revolutionary new concept that promises to redeem the failed promise of free enterprise: social business.

Designed to fill the gap between profit-making and human needs, social business applies entrepreneurial thinking to problems like poverty, hunger, pollution, and disease, creating self-supporting enterprises that create jobs and generate economic growth even as they make the world a better place.

Partnering with some of the world’s greatest corporations, Yunus and his Grameen Bank have already launched several social businesses that are addressing challenges like malnutrition, lack of potable water, and endemic illness in Yunus’s homeland of Bangladesh, while other organizations around the world are developing their own experiments in social business.

In this book, Yunus traces the development of the social business idea and explains its lessons for entrepreneurs, social activists, and policy makers, and offers practical guidance for those who want to create social businesses of their own.

©2010 Muhammad Yunus (P)2010 Blackstone Audio, Inc.
Comportamento sul posto di lavoro e organizzativo Economia Imprenditorialità Piccola impresa e imprenditorialità Scienze sociali

“Muhammad Yunus is a practical visionary who has improved the lives of millions of people in his native Bangladesh and elsewhere in the world.” ( Los Angeles Times)

Cosa pensano gli ascoltatori di Building Social Business

Valutazione media degli utenti. Nota: solo i clienti che hanno ascoltato il titolo possono lasciare una recensione

Recensioni - seleziona qui sotto per cambiare la provenienza delle recensioni.