On Teaching and Learning Christian Ethics copertina

On Teaching and Learning Christian Ethics

Anteprima

Ascolta ora gratuitamente con il tuo abbonamento Audible

Iscriviti ora
Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.
Ascolta senza limiti migliaia di audiolibri, podcast e serie originali
Disponibile su ogni dispositivo, anche senza connessione
9,99 € al mese, cancelli quando vuoi

On Teaching and Learning Christian Ethics

Di: D. Stephen Long
Letto da: Tom Parks
Iscriviti ora

Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.

Acquista ora a 18,95 €

Acquista ora a 18,95 €

Conferma acquisto
Paga usando carta che finisce per
Confermando il tuo acquisto, accetti le Condizioni d'Uso di Audible e ci autorizzi ad addebitare il costo del servizio sul tuo metodo di pagamento preferito o su un altro metodo di pagamento nei nostri sistemi. Per favore, consulta la nostra Informativa sulla Privacy qua.
Annulla

A proposito di questo titolo

An expansion of the discipline of ethics demonstrates that Aquinas's "infusing of virtue" makes better sense of the moral life than finding a method to guide action

While teaching ethics is universally applauded, how one goes about it is much more difficult and contested than is often recognized.

On Teaching and Learning Christian Ethics addresses what it means to teach and learn ethics through a thorough comparison of two ethicists, Henry Sidgwick and F. D. Maurice. Where Sidgwick understood ethics as developing a method for guiding voluntary action to what is right, Maurice maintained that ethics concerns life as a whole, and that requires placing it within a metaphysical and theological realm in which the good is much more definitive than right. This comparative history argues that Maurice's use of Thomas Aquinas's "infusing of virtue" makes better sense of the moral life of ordinary persons than the specialized, academic discipline Sidgwick bequeathed. Long expands the discipline of ethics through the central theme of his work: that moral life is a gift rather than an achievement. He provides a clear argument in favor of a more holistic approach to teaching ethics.

©2024 Georgetown University Press (P)2024 Tantor
Etica e moralità Studi religiosi Teologia

Cosa pensano gli ascoltatori di On Teaching and Learning Christian Ethics

Valutazione media degli utenti. Nota: solo i clienti che hanno ascoltato il titolo possono lasciare una recensione

Recensioni - seleziona qui sotto per cambiare la provenienza delle recensioni.