One Up copertina

One Up

Creativity, Competition, and the Global Business of Video Games

Anteprima

Ascolta ora gratuitamente con il tuo abbonamento Audible

Iscriviti ora
Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.
Ascolta senza limiti migliaia di audiolibri, podcast e serie originali
Disponibile su ogni dispositivo, anche senza connessione
9,99 € al mese, cancelli quando vuoi

One Up

Di: Joost van Dreunen
Letto da: Steve Marvel
Iscriviti ora

Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.

Acquista ora a 15,95 €

Acquista ora a 15,95 €

Conferma acquisto
Paga usando carta che finisce per
Confermando il tuo acquisto, accetti le Condizioni d'Uso di Audible e ci autorizzi ad addebitare il costo del servizio sul tuo metodo di pagamento preferito o su un altro metodo di pagamento nei nostri sistemi. Per favore, consulta la nostra Informativa sulla Privacy qua.
Annulla

A proposito di questo titolo

What explains the massive worldwide success of video games such as Fortnite, Minecraft, and Pokemon Go? Game companies and their popularity are poorly understood and often ignored from the standpoint of traditional business strategy. What lessons can we draw from its major successes and failures about the future of entertainment?

One Up offers a pioneering empirical analysis of innovation and strategy in the video game industry to explain how it has evolved from a fringe activity to become a mainstream form of entertainment. Joost van Dreunen analyzes how game makers, publishers, and platform holders have tackled strategic challenges to make the video game industry what it is today. Using more than three decades of rigorously compiled industry data, he demonstrates that video game companies flourish when they bring the same level of creativity to business strategy that they bring to game design.

Filled with case studies of companies such as Activision Blizzard, Apple, Electronic Arts, Epic Games, Microsoft, Nexon, Sony, Take-Two Interactive, Tencent, and Valve, this book forces us to rethink common misconceptions around the emergence of digital and mobile gaming. One Up is required for investors, creatives, managers, and anyone looking to learn about the major drivers of change and growth in contemporary entertainment.

PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying PDF will be available in your Audible Library along with the audio.

©2020 Columbia University Press (P)2024 Tantor
Comportamento sul posto di lavoro e organizzativo Gestione e leadership

Cosa pensano gli ascoltatori di One Up

Valutazione media degli utenti. Nota: solo i clienti che hanno ascoltato il titolo possono lasciare una recensione

Recensioni - seleziona qui sotto per cambiare la provenienza delle recensioni.