The Media Offensive copertina

The Media Offensive

How the Press and Public Opinion Shaped Allied Strategy During World War II

Anteprima

Ascolta ora gratuitamente con il tuo abbonamento Audible

Iscriviti ora
Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.
Ascolta senza limiti migliaia di audiolibri, podcast e serie originali
Disponibile su ogni dispositivo, anche senza connessione
9,99 € al mese, cancelli quando vuoi

The Media Offensive

Di: Alexander G. Lovelace
Letto da: David de Vries
Iscriviti ora

Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.

Acquista ora a 21,95 €

Acquista ora a 21,95 €

Conferma acquisto
Paga usando carta che finisce per
Confermando il tuo acquisto, accetti le Condizioni d'Uso di Audible e ci autorizzi ad addebitare il costo del servizio sul tuo metodo di pagamento preferito o su un altro metodo di pagamento nei nostri sistemi. Per favore, consulta la nostra Informativa sulla Privacy qua.
Annulla

A proposito di questo titolo

World War II was a media war. President Franklin D. Roosevelt used the press to a great extent, of course, but as the war progressed, the media also came to influence commanders' decisions on the battlefield. Negative media pressure and the fear of V-1 bombs damaging British morale provided the impetus for the breakout of Normandy and the unsuccessful attempt to liberate the Netherlands in the fall of 1944. Soon afterward, Eisenhower was forced to hold the dangerously exposed city of Strasbourg because of French public opinion. By V-E Day, even Eisenhower was attempting to get more publicity for American, as opposed to Allied, units.

The Media Offensive offers a new way to understand military-media relations during World War II. The press and public opinion shaped not only how the conflict was seen but also how it was fought. Alexander Lovelace demonstrates that the US military repeatedly discovered that the best effects resulted from accurate news stories.

Lovelace recasts World War II in a new and unique fashion by placing media and public opinion at the center of battlefield decision-making. In what could be called "the new history of war reporting," the focus is switched from how the military controlled reporters to how military decisions were shaped by the press.

©2022 The University Press of Kansas (P)2022 Tantor
Seconda guerra mondiale Studi sui media

Cosa pensano gli ascoltatori di The Media Offensive

Valutazione media degli utenti. Nota: solo i clienti che hanno ascoltato il titolo possono lasciare una recensione

Recensioni - seleziona qui sotto per cambiare la provenienza delle recensioni.