Anteprima

Ascolta ora gratuitamente con il tuo abbonamento Audible

Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.
Ascolta senza limiti migliaia di audiolibri, podcast e serie originali
Disponibile su ogni dispositivo, anche senza connessione
9,99 € al mese, cancelli quando vuoi

UX Research

Di: Brad Nunnally, David Farkas
Letto da: Charlie Krone
Iscriviti ora

Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.

Acquista ora a 30,95 €

Acquista ora a 30,95 €

Paga usando carta che finisce per
Confermando il tuo acquisto, accetti le Condizioni d'Uso di Audible e ci autorizzi ad addebitare il costo del servizio sul tuo metodo di pagamento preferito o su un altro metodo di pagamento nei nostri sistemi. Per favore, consulta la nostra Informativa sulla Privacy qua.

Sintesi dell'editore

One key responsibility of product designers and UX practitioners is to conduct formal and informal research to clarify design decisions and business needs. But there’s often mystery around product research, with the feeling that you need to be a research Zen master to gather anything useful. Fact is, anyone can conduct product research. With this quick reference guide, you’ll learn a common language and set of tools to help you carry out research in an informed and productive manner.

This book contains four sections, including a brief introduction to UX research, planning and preparation, facilitating research, and analysis and reporting. Each chapter includes a short exercise so you can quickly apply what you’ve learned.

Learn what it takes to ask good research questions.

Know when to use quantitative and qualitative research methods.

Explore the logistics and details of coordinating a research session.

Use softer skills to make research seem natural to participants.

Learn tools and approaches to uncover meaning in your raw data.

Communicate your findings with a framework and structure.

©2017 Brad Nunnally and David Farkas (P)2021 Upfront Books

Cosa pensano gli ascoltatori di UX Research

Valutazione media degli utenti. Nota: solo i clienti che hanno ascoltato il titolo possono lasciare una recensione

Recensioni - seleziona qui sotto per cambiare la provenienza delle recensioni.